Vid akuta fel som innebärrisk för skada på egendom eller person, kontakta NABO.
Boende portal: https://portal.nabo.se
Webb: https://nabo.se/felanmalan/
E-post: felanmalan@nabo.se
Telefon: 010-288 00 26 Vardagar (07:00-16:00), Jour (16:00-07:00)
Felanmälan & jourutryckning av icke-akuta fel, som kan vänta till nästkommande vardag, ska göras under kontorstid. Jourutryckning för sådana icke-akuta fel debiteras den som anmält felet. Bedömning av ärendets akutstatus görs i samråd mellan styrelsen och NABO.
Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir du betalningsskyldig.
Vi har samlat en hel del instruktioner, skötselanvisning och tips i "handboken" som du hittar här.
Vem som ska ta emot din felanmälan beror på vilken typ av fel som uppstått. Om något inträffar på funktioner i din bostad kan du under garantitiden kontakta JM Kundservice. Uppge alltid vad felet är samt namn, adress och telefon när du felanmäler. Gäller tom 2 år efter godkänd slutbesiktning.
NABO Boendeservice
Tel: 010 - 288 00 27
E-post: boende@nabo.se
Öppettider: Måndag-Fredag 09.00 - 12.00
Fastighetsjour:
NABO kundservice: 010-288 00 26
Jour (16:00-07:00, alla dagar)
Ekonomisk förvaltning:
Vid förfrågan från mäklare skall föreningen hänvisa mäklaren till: maklarservice.nabo.se
Entre/port:
Certego, via JM Kundservice
020-731 731
Lokalvård:
Se NABO Boendeservice
Bredband, digital TV & box
Besök Telias sida för aktuella driftstörningar. Krånglar digitalboxen eller har den slutat att fungera? Kontakta
Telia Fastighetsägaringången
020-202070
Nycklar:
Certego,08-588 155 00, order.stockholm@certego.se
Taggar/blipp
Beställs via styrelsen, fyll i denna blankett.
Porttelefoni
Ändring/borttagning av namn och telefonnummer, fyll i denna blankett.
Parkeringshus:
Parkando AB, 08-408 396 38
kundservice@parkando.se
Hiss:
Kone, 0771-50 00 00
felanmalan@kone.com (vid fall som inte är brådskande)
Organisationsnummer:
769630-7557