Felanmälan

Felanmälan och jour

Vid akuta fel som innebär risk för skada på egendom eller person, kontakta NABO.


Boende portal: https://portal.nabo.se

Webb: https://nabo.se/felanmalan/

E-post: felanmalan@nabo.se 

Telefon: 010-​​288 00 26 Vardagar (07:00-​​16:00), Jour (16:00-​​07:00)

Felanmälan för icke-akuta problem, som kan vänta till nästkommande vardag, ska göras under ordinarie kontorstid. Om en jourutryckning sker för sådana icke-akuta fel, kommer den som anmält felet att debiteras kostnaden. Bedömning av om ett ärende är akut görs i samråd mellan styrelsen och NABO.


​Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir du betalningsskyldig.


Överbelastning som gör att säkringen går

En överbelastning händer när för mycket el används på samma gång. Om du har flera elapparater igång samtidigt, som tvättmaskin, diskmaskin och vattenkokare, kan det göra att säkringen går. Prova att använda olika eluttag som inte är kopplade till samma säkring, eller undvik att ha alla apparater på samtidigt.


Om säkringen går

Kontakta styrelsen, inte Nabo, om säkringen går. Om du ringer jouren istället, får du själv betala kostnaden.


Vi har samlat en hel del instruktioner, skötselanvisning och tips i "handboken" som du hittar här.

Allmänt om föreningen

Vem som ska ta emot din felanmälan beror på vilken typ av fel som uppstått. Om något inträffar på funktioner i din bostad kan du under garantitiden kontakta JM Kundservice. Uppge alltid vad felet är samt namn, adress och telefon när du felanmäler. Gäller tom 2 år efter godkänd slutbesiktning.

NABO Boendeservice

Tel: 010 - 288 00 27
E-post: boende@nabo.se

Öppettider: Måndag-Fredag  09.00 - 12.00


Fastighetsjour:
NABO kundservice: 010-​​288 00 26
Jour (16:00-​​07:00, alla dagar)


Ekonomisk förvaltning:

Vid förfrågan från mäklare skall föreningen hänvisa mäklaren till: maklarservice.nabo.se


Entre/port:
Certego, via NABO Kundservice
https://nabo.se/felanmalan


Lokalvård:
Se NABO Boendeservice

Bredband, digital TV & box

Besök Telias sida för aktuella driftstörningar. Krånglar digitalboxen eller har den slutat att fungera? Kontakta

Telia Fastighetsägaringången

020-202070


Nycklar:
Certego,08-588 155 00, order.stockholm@certego.se


Taggar/blipp
Beställs via styrelsen, fyll i denna blankett.


Porttelefoni

Ändring/borttagning av namn och telefonnummer, fyll i denna blankett.


Parkeringshus:
Parkando AB, 08-408 396 38
kundservice@parkando.se


Hiss:
Kone, 0771-50 00 00

felanmalan@kone.com (vid fall som inte är brådskande)


unsplash